سیر و سفر

راهنمای سفر

سیر و سفر

راهنمای سفر

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 کشور پادشاهی تایلند که در منطقه آسیای جنوب شرقی واقع شده، به کشور هزار معبد معروف می باشد. تایلند در گذشته سیام نامیده می‌شد. اما در سال ۱۹۴۹ به طور رسمی نام تایلند بر آن نهاده شد. نام تایلند از قوم تای گرفته شده است. تای به معنی آزادی و تایلند یعنی سرزمین آزادی می باشد.
کشور بودایی تایلند که قرن‌ها با نام سیام Siam شناخته می شد، شاهراه مذهب، فرهنگ و مهاجرت آسیای جنوب شرقی بوده است. تایلند کنونی به سال ۱۲۳۸ ایجاد شده و برخلاف کشورهای منطقه، هیچگاه مستعمره و تحت سلطه قدرت‌های اروپایی نبوده است.
قرن‌ها پیش، مردمی از جنوب چین به تدریج به سوخوتای (تایلند کنونی) مهاجرت کرده و به تدریج در مناطق حاصلخیز کناره رودی در جنوب چین ساکن شدند. در اوایل قرن ۱۴، تایلندی‌ها شهر کوچکی را در سوخوتای بنا کرده و در اواسط این قرن نیز آنجا را به پادشاهی مستقل تایلند تبدیل کردند که پیدایش زبان، فرهنگ و معماری این کشور هم متعلق به همین دوره است.
اگر برای اولین بار به تایلند مسافرت می کنید، حتما با انتخاب  تور تایلند با خاطری آسوده به این کشور مسافرت کنید. 
پایتخت تایلند
شهر پرجمعیت بانکوک می باشد.

مساحت
مساحت این سرزمین، 514.000 کیلومتر مربع می باشد.

جمعیت
جمعیت تایلند حدود 65.500.000 نفر می باشد.

واحد پول
واحد پول تایلند، بات می باشد.

کد تلفن : 66+

مرزها
تایلند از شمال و شرق با لائوس و کامبوج.
از جنوب با مالزی.
از غرب با میانمار هم مرز و همسایه است.

آب و هوا
آب و هوای تایلند، گرمسیری با سه فصل متمایز گرم و خشک، بارانی و خنک می باشد.
فصل گرم و خشک از ماه مارس تا ماه مه ادامه دارد.
فصل خنک از ماه نوامبر تا فوریه می باشد.در این فصل درجه حرارت بین ۲۰ تا ۳۲ درجه سلسیوس در نوسان است.
در کشور تایلند همانند دیگر کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی، بارش باران‌های فصلی باعث رویش جنگل‌های بارانی استوایی شده است.

شهرهای مهم گردشگری تایلند
می توان از شهرهای چون: بانکوک، پوکت، پاتایا و ساموئی نام برد.
بانکوک
بانکوک که معنی آن شهر فرشته ها می باشد.، در سال 1782 به دستور شاه رامای اول به عنوان پایتخت بنا گردید و اکنون با گذشت بیش از دو قرن، به کلان شهری بزرگ تبدیل شده است.
بانکوک نظیر سایر شهرهای بزرگ و مدرن دنیا به داشتن ساختمانهای عظیم، هتلهای بسیار مجلل، مراکز خرید و نیز فرودگاهی مدرن و بین المللی افتخار می کند، ضمن آنکه زیبایی بافت و رسوم سنتی خود را حفظ کرده است.    

استان پوکت یا فوکت
پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته است.
نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیا می باشد.
در شمال این جزیره فرودگاه بین المللی آن قرار دارد که دسترسی راحت را به آن ممکن ساخته است.
بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن قرار دارند و پاتونگ Patong و کارون Karon از جمله معرف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند.
ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند.
پوکت در سال های اخیر همراه با سامویی، در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است.

پاتایا
شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد.
شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار گرفته و با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال که بیشتر آنان را مردان تشکیل می‌دهند، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید. پاتایا به دلیل وجود کاباره‌ها و تفریحات شبانه شهرت جهانی دست یافته است.
واکینگ استریت این شهر، از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحات شبانه آن می باشد. جزیره مرجانی پای نیز از دیگر مراکز تفریحی پاتایا است.

جاذبه های گردشگری بانکوک
 باغ رز بانکوک

رزگاردن (باغ رز) با مساحت حدود ۷۵۰ کیلومترمربع در کنار دریاچه زیبایی در ۳۰ کیلومتری بانکوک قرار دارد. و بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، رقص سنتی این کشور،‌ مراسم عروسی تایلندی، شمشیربازی و نمایش فیل ها ، صنایع دستی سنتی می شود.

 بازار روی آب بانکوک
بازار روی آب این شهر در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک، قرار دارد. این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات کشاورزی و غذاهای محلی در قایق های کوچک خویش هستند.
شلوغ ترین ساعات کار بازار ۶ تا ۱۱ صبح است و از این رو بهتر است که گردشگران از این شیوه سنتی خرید و فروش کالا در ساعات اولیه صبح بازدید کنند. این کانال آب که در سال ۱۸۶۸ به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده است، محلی بسیار جذاب برای گردشگران می باشد که می توانند با کرایه کردن قایقی از این مکان کم نظیر دیدن نمایند.   

 دریم لند بانکوک
این شهربازی با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد، ساعت های شادی را برای کودکان و برزگسالان فراهم می آورد که شامل تفریحاتی چون:
شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی و بازی های هیجان انگیز دیگر، می باشد .

  مزرعه تمساح ها در بانکوک
این مزرعه که در ۲۵ کیلومتری جنوب بانکوک واقع شده، بیش از ۳۰ هزار تمساح را در خود جای داده است، بزرگترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل ها در جهان می باشد.
این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح های آب های شور، آمریکای جنوبی و رود نیل می باشد ، همه روزه نمایش های متنوعی از آنها را به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگان به اجرا می گذارد.
تمساح های این مرکز که بیش از ۳۰ سال است در محوطه ای وسیع و کاملا امن نگهداری می شوند، در اندازه ها

ی مختلف از چند سانت تا ۶ متر وجود دارند. محل پرورش تمساح ها در سال ۱۹۵۰ به منظور حفظ و تغذیه این حیوان که در خطر انقراض قرار داشت، ایجاد شد و در طول سالیان بعد به مکانی برای استفاده از گوشت و پوست این خزندگان خطرناک تغییر یافت. اکنون در این محل، محصولاتی ساخته شده از چرم یا پوست تمساح از قبیل کیف و کفش، عرضه می شوند.
فیل سواری از محبوب ترین جاذبه های این مزرعه می باشد.

 باغ وحش بانکوک
بزرگترین باغ وحش آزاد تایلند با مساحت ۲۰۰۰ کیلومترمربع در خارج از شهر بانکوک قرار دارد. این مکان دارای دو بخش اصلی است: یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی در آن وجود دارند.
اصلی ترین جاذبه این باغ وحش، محوطه ای است که در سال ۱۹۸۸ ایجاد شده و در آن می توان حیوانات وحشی را در زیستگاه طبیعی خود دید. مسیر بازدید از این محل ۸ کیلومتر بوده و ۴۵ دقیقه به طول می انجامد. هیجان انگیز ترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی با آب و هوای گرمسیری می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل های عظیم الجثه منتظر آنها می باشند.
در بخش دیگری از این پارک نمایش بوکس میمون ها اجرا می شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد! در پارک آبی این باغ وحش نیز، دلفین ها که باهوشترین حیوانات دریایی خوانده می شوند، نمایش هایی را با توپ اجرا کرده ،آواز خوانده، گردشگران را بوسیده یا با آنها دست می دهند.
    
 کاخ پادشاهی بانکوک
این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و دور تا دور آن را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فرا گرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.
کاخ پادشاهی و معبد بودای زمردین Emerald Buddha از مکان هایی دیدنی دیگری است که هر گردشگری در تایلند از آنها بازدید می کند. این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف می باشد که از اواخر قرن ۱۸ تا نیمه های قرن ۲۰ محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده است.
ساخت این کاخ با چوب در سال ۱۷۸۲ آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به پایان رسید. این پادشاه در طول سلطنت خود آن را تبدیل به امارتی مستحکم تر کرد. نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده، ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی ۶۰۰ کیلومترمربع رسیده است. ساختمان های متعدد این کاخ در دوران رامای اول ساخته شده اما پادشاهان بعدی بخش هایی ازآن را تغییر داده، نوسازی کرده یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده اند.

 بودای زمردی بانکوک
بودای زمردین، مقدس ترین مجسمه بودا که در محوطه کاخ پادشاهی این شهر و کشور قرار دارد می باشد.
 این بودای نشسته که از یشم سبز ساخته و با لباسی زرین پوشیده شده، ۴۵ سانت بلندی دارد.
این بودا سه لباس زرین دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسم خاصی تعویض شده و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند.

 شهر سوخته آیوتایا بانکوک
آیوتایا در ۸۹ کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است.
شهر تاریخی آیوتایا که به مدت ۴۱۷ سال پایتخت تایلند به شمار می رفته، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده است.
پادشاهی آیوتایا که در سال ۱۳۵۰ ایجاد شده بود و در واقع دومین پایتخت سیام پس از سوخوتای Sukhotai به شمار می رفت.
در قرن ۱۶ به اوج قدرت، ثروت و فرهنگ رسید و قلمرو آن فراتر از لائوس، کامبوج و برمه کنونی گسترش یافته و حتی با فرانسه زمان لویی چهاردهم رابطه داشت.
این شهر که بسیاری در قرن ۱۷ آن را از زیباترین شهرهای جهان می دانستند، از سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.
آیوتایا تا سال ۱۷۶۷ محل حکومت ۳۳ تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه در نیمه های قرن ۱۸برمه ای ها آن را فتح و تخریب کردند.
از این شهر که زمانی بیش از ۴۰۰ معبد را در خود جای داده بود، امروزه تنها مجموعه ای از معابد و ردیف هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی بر جای مانده است.

  جاذبه های پوکت
  فیل سواری  

این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در حین سواری شما می توانید از زیبایی های طبیعت بکر در طول راه لذت ببرید.
سواری بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه ای است که می بایست یکبار هم که شده آنرا انجام داد.
ساحل های بی نظیر و طبیعت مثل زدنی از دیگر جاذبه های این شهر است.  

 قایق سواری در تنداب های جزیره پوکت
قایق سواری در تنداب (Rafting)، از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی این جزیره می باشد. گردشگران در این برنامه پر ماجراترین ساعت های خویش را هنگامی که با قایق های بادی مسیر ۴ کیلومتری را از میان جنگل ها طی می کنند، سپری خواهند کرد. بهترین زمان برای این تفریح در فصل باران یعنی از ژوئن تا نوامبر است. 

  جاذبه های پاتایا
  جزیره مرجان

یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا، سفری یک روزه به جزیره مرجان است. این جزیره که با شهر ساحلی پاتایا حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد، دارای سواحل شنی سفید است و هرروز صبح لنج هایی به طرف آن حرکت کرده و بعداز ظهر باز می گردند. مدت زمان گردش در این مسیر با لنج، ۴۵ دقیقه و با قایق موتوری، ۱۵ دقیقه می باشد. محیط این جزیره بسیار آرام، سواحل آن بسیار زیبا و آب های آن دارای مرجان های بی نظیری است.
گردشگران در این جزیره می توانند با قایق های کف شیشه ای، به تماشای این مرجان ها بروند. در اینجا امکان شنا، غواصی، حمام آفتاب، ورزش های آبی مثل اسکی روی آب و موج سواری برای همگان وجود دارد و رستورانهای آن نیز با غذاهای لذیذ دریایی از گردشگران پذیرایی می کنند.

پاتایا مینی سیام
وقتی که از جاده بین شهری به سمت شهر ساحلی پاتایا حرکت می کنیم در آستانه خیابان ورودی به پاتایا مجموعه ای بزرگ توجه مارا به خود جلب می کند که نام آن "مینی سیام" است. در این مجموعه عده ای از هنرمندان کهنه کار تایلند، در فضایی بزرگ و سرسبز آثار زیبایی از سمبلهای نمادین کشورهای دنیا را گرد هم آورده اند و در واقع مینی سیام یک mini world است.
سیام نام قدیم کشور هزار معبد یعنی تایلند است و در مسیر ورودی شهر پاتایا قرار دارد. از زیبا ترین ماکت های قرار داده شده در مینی سیام ، ماکت تخت جمشید از ایران است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد.
سالانه حدود 10 میلیون نفر اعم از :گردشگران خارجی و مردم تایلند از این پارک زیبا دیدن می نمایند.
برای مشاهده تور تایلند کلیک کنید 

  • سیر و سفر سیر و سفر