سیر و سفر

راهنمای سفر

سیر و سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است. این شهر در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد که به تبع آن از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار تحولات بسیاری گردید. در اینجا بر آن شدیم تا به جنبه های خوب گردشگری در استانبول بپردازیم.

زمانی که سخن از قایق‌سواری به میان می آید شرکت‌های کمی قادر به رقابت با استار فری Star Ferry هنگ‌کنگ هستند. در ابتدای امر شما به عنوان گردشگر نیاز به دیدن یک نمای خیره‌کننده از شهر دارید. اگر کشتی تفریحی شما در دریا شناور باشد شانس این را دارید تا شاهد شنا کردن دسته جمعی دلفین ها در سفر 20 دقیقه‌ای خود از بشیکتاش تا کادیکوی در استانبول باشید. همچنین شما با هزینه 3 لیر معادل 85 سنت آمریکا می توانید با قایق هایی که از تنگه زیبای بسفر عبور می کنند، دیدن کنید. بازدید از تنگه بسفر که توانسته یک شهر –استانبول- را به دو قاره اروپا و آسیا تقسیم کند، خالی از لطف نیست.

اگر روی عرشه کشتی هستید حتما با دوربین های خود جاذبه هایی مانند منطقه تاریخی سلطان احمد را ببینید. در این منطقه زیبا که قدمت آن به دوران امپراتوری روم، بیزانسی و عثمانی می‌رسد می توانید به تماشا و تعمق در مساجد، کلیساها و کاخ و قصرهای باشکوه آن بپردازید. بازدید از مسجد ایاصوفیه؛ شاهکار معماری بیزانسی با داستان هایی که در دل خود دارد و جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می آید زمانی کلیسا بود بعدها تبدیل به مسجد شد و در حال حاضر به عنوان موزه به فعالیت خود ادامه می دهد، قصر توپکاپی؛ نخستین کاخ عثمانی در استانبول و مسجد آبی با بیش از 20هزار کاشی آبی رنگ، 260 پنجره رنگی با 6 مناره و گنبدهای مسحور کننده با سبک معماری اسلامی را از دست ندهید.

شما تجربه خرید تور ارزان استانبول یا سفر با اتومبیل شخصی به این شهر را دارید؟ به نظر شما خوبی و بدی های استانبول چیست؟

  • ۰۰/۰۴/۱۶
  • سیر و سفر سیر و سفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی