سیر و سفر

راهنمای سفر

سیر و سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است که به داشتن تاریخ غنی، چشم انداز پانوراما و آب های فیروزه ای رنگ شهرت دارد. معماری با شکوه به سبک عثمانی و آثار باستانی به جا مانده از تمامی دوره های تاریخی از زمان حکمرانی رومیان باستان گرفته تا دوره سلطنت عثمانیان، موزه ها و سایت های باستان شناسی و همچنین تفریحگاه های دریایی از جمله عوامل موثر در جذب گردشگران بسیاری از سراسر جهان به این شهر رویایی است.

با توجه به نقش مهم شرایط جوی اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید باید بدانید که به طور کلی هوا معتدل مدیترانه ای ست اما در فصل تابستان هوا  گرم تر می شود و در فصل زمستان در بعضی اوقات می توانید شاهد بارش برف باشید. ایده آل ترین زمان برای سفر به آنتالیا از نظر مطلوب بودن شرایط جوی و برگزاری رویدادها و فعالیت های سرگرم کننده و مهیج بین ماه های آوریل تا اکتبر (12 فروردین تا 9 آبان) در نظر گرفته شده است. اگر تمایل به آفتاب گرفتن دارید تابستان فصل مناسبی ست که به شما پیشنهاد می شود اما احتمالا با شلوغ بودن سواحل و نداشتن حریم شخصی روبه‌رو خواهید شد. دو ماه جولای و آگوست (10 مرداد تا نهم شهریور) با متوسط دمای 30 درجه سانتیگراد گرم ترین ماه های سال به شمار می آیند. به طور کلی میزان بارندگی در آنتالیا بسیار کم است به طوریکه در طول یکسال به صورت تقریبی شاهد 77 روز بارانی خواهید بود اما بارندگی در فصل تابستان به کمترین میزان خود می رسد.  برخی از مشهورترین جاذبه های کشور ترکیه را می توانید در این شهر مشاهده کنید.

اگر بازدید از گل ها و تماشای رقابت ساکنان محلی با یکدیگر بر سر گل و گیاه کاشته شده برای شما جالب است حتما در جشنواره گل ها در آنتالیا شرکت کنید. این جشنواره همه ساله در ماه می (از 11 اردیبهشت تا 10 خرداد) برگزار می شود. همچنین می توانید شاهد برگزاری فستیوال های متعدد موسیقی و فرهنگی در ماه های ژوئن، جولای و آگوست (از 11 خرداد تا 9 شهریور) باشید.

برای شروع دیدن قیمت های تور ارزان آنتالیا توصیه می شود به وب سایت فاینداتور مراجعه کنید.

  • ۰۰/۰۴/۰۹
  • سیر و سفر سیر و سفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی