سیر و سفر

راهنمای سفر

سیر و سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

بندر آنتالیا که در گذشته با نام بندر آتالیا شناخته می شد نام خود را از آتالوس وام گرفت. در 2 قرن قبل از میلاد مسیح توسط آتالوس دوم  Attalus II فیلادلفوس Philadelphus پادشاه پرگامون  Pergamum در دوران حکومت یونانیان بر آسیای صغیر ساخته شد. بعد از وی آتالوس سوم فیلومتر به جانشینی رسید. در همین بندر بود که سنت برنابا و پولس رسول  ماموریت خود را برای تبلیغ دین مسیحیت میان یونانیان از انطاکیه آغاز کردند. دروازه هادریان به مناسبت دیدار امپراتور هادریانوس در سال 130 پس از میلاد مسیح ساخنه شد بخشی از دیواری تاریخی ست از جنس مرمر سفید که گرداگرد شهر کشیده شد امروزه به عنوان زیباترین دروازه پامفیلیا (آنتالیا) شناخته شده است.

این شهر  که از لحاظ استراتژیکی در دوران قرون وسطی به عنوان یک سنگر برای امپراتوری بیزانس تلقی می شد نقش مهمی هم در انتقال نیرو از دریا در طی جنگ های صلیبی به فلسطین داشت. آنتالیا در سال 1207 توسط کیخسرو حاکم سلجوقی به تصرف درآمد و  به مهم ترین شهر و بندر در منطقه تبدیل شد. اگرچه برای اولین بار بایزید اول سلطان عثمانی این شهر را اشغال کرد اما به دلیل یورش های تیمور لنگ امپراتوری عثمانی که دچار فروپاشی شده بود تا اوایل قرن 15 درگیر جنگ های داخلی شد. پس از توافق نامه سه جانبه ای که در سال 1917  برای تقسیم امپراتوری عثمانی بعد  از جنگ میان انگلیس، فرانسه و ایتالیا صورت گرفت ایتالیا مدعی شد که آنتالیا جزو سرزمین های داخلی این کشور محسوب شده در نتیجه در سال 1919 آن را اشغال کردند ولی در نهایت در جولای 1921  جنبش ملی گرایان ترک با رهبری آتاترک توانست به آزادسازی ترکیه در برابر تجزیه در زمان امپراتوری عثمانی بپردازد و آن ها را از مرز و بوم خود به عقب براند.

به نظر شما ایرانیانی که تور ارزان آنتالیا یا تورهای لحظه آخری ترکیه را خریداری کرده و به آنتالیا سفر می کنند به بعد تاریخی این شهر توجه دارند؟

  • ۰۰/۰۴/۱۹
  • سیر و سفر سیر و سفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی