سیر و سفر

راهنمای سفر

سیر و سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

آنتالیا یکی از پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهرهای ترکیه با جمعیتی بیشتر از 1 میلیون نفر در سطح کلانشهرها به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه شناخته شده است. این شهر که در سواحل مدیترانه و خارج از منطقه دریای اژه در سواحل جنوب غربی آناتولی قرار دارد با  کوه های توروس هم مرز است. آنتالیای کنونی 200 سال قبل از میلاد مسیح توسط خاندان آتالید پرگامون ساخته شد و به آبادانی رسید. پس از مدتی این شهر تحت سلطه حکومت روم درآمد که باعث شد تا آنتالیا به شهری رومی شبیه شود. چندین بنای جدید ساخته شده مانند دروازه هادریان از اقدامات مهم رومیان در آنتالیا بود. این شهر که بارها دستخوش تغییرات شد در سال 1207 توسط سلجوقیان به تصرف درآمد و بعد از آن در سال 1391 حکومت عثمانی بر سر کار آمد. یکی از موهبات این حکومت به همره آوردن صلح و ثبات نسبی برای 500 سال بعد شد. در زمان جنگ جهانی اول این شهر توسط ایتالیا اشغال شد اما در نهایت در جنگ استقلال ترکیه توسط ملی گرایان ترک از تجزیه شدن به دست متفقین نجات یافت.  

در حال حاضر فاینداتور ارائه دهنده ارزان ترین تور آنتالیا در ایران است که توصیه می کنیم برای بازدید از زیبایی های این شهر و استفاده از تفریحات بی نظیر آن از این وب سایت دیدن کرده و قیمت تورهای آن را مقایسه کنید.

  • ۰۰/۰۴/۲۹
  • سیر و سفر سیر و سفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی