سیر و سفر

راهنمای سفر

سیر و سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

تور استانبول و به ویژه تور ارزان استانبول همیشه تور مورد علاقه من بوده، اما چرا؟ استانبول شهری است که می توان در آن زیاد خرج کرد و یا این که با حداقل هزینه آن را دید من به نظر من بهتر است که کم خرج کنیم اما دنیا رو ببینیم. شما تا حالا سفر خارجی رفتید؟ مقصد مورد علاقه شما کجاست؟

استانبول، استانبول ترکیه، قسطنطنیه سابق، بیزانس باستان، بزرگترین شهر و بندر اصلی ترکیه. این شهر پایتخت هر دو امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی بود. شهر قدیمی استانبول بر روی یک شبه جزیره مثلثی شکل بین اروپا و آسیا قرار دارد. استانبول برای بیش از 2500 سال به عنوان یک پل، گاهی به عنوان یک مانع، بین موج های متضاد مذهب، فرهنگ و قدرت امپراتوری ایستاده است. در بیشتر آن سال‌ها، این شهر یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان بود.

نام بیزانس ممکن است از نام بیزاس، رهبر یونانیان از شهر مگارا گرفته شده باشد که طبق افسانه ها، شبه جزیره را از قبایل تراکیایی چوپانی تسخیر کرد و شهر را در حدود 657 قبل از میلاد ساخت. در سال 196 پس از میلاد، امپراتور روم، سپتیمیوس سوروس، شهر را به دلیل مخالفت با او در یک جنگ داخلی با خاک یکسان کرد و آن را به افتخار پسرش آگوستا آنتونینا نامید. در سال 330 پس از میلاد، زمانی که کنستانتین کبیر این شهر را به عنوان پایتخت خود وقف کرد، آن را روم جدید نامید. با این وجود، ضرب سکه همچنان به مهر بیزانس ادامه داد تا اینکه دستور داد قسطنطنیه جایگزین شود. در پایان هزاره اول، یونانی زبانان به سفرهای آنجا به جای «به قسطنطنیه» به عنوان «به شهر» اشاره می کردند. در قرن سیزدهم این عبارت یونانی به نام شهر تبدیل شده بود: ایستین پولین. از طریق یک سری تغییر گفتار در طول قرن ها، این نام به استانبول تبدیل شد. با این حال، تا زمانی که اداره پست ترکیه در سال 1930 نام خود را به طور رسمی تغییر داد، این شهر همچنان نام هزار ساله قسطنطنیه را به خود اختصاص داد. 

به تماشای مشهورترین جاذبه های کشور ترکیه بنشینید.

  • ۹۸/۰۹/۱۸
  • سیر و سفر سیر و سفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی